Pismo okólne nr 5/2020
Pismo okólne nr 5/2020
Rektora Uniwersytetu Szczecińskiego
z dnia 16.03.2020 r.
w sprawie trybu i zasad wykonywania pracy zdalnej na Uniwersytecie Szczecińskim
w czasie zawieszenia zajęć dydaktycznych
Mając na uwadze § 2, ust. 2 i 3 zarządzenia nr 31/2020 Rektora Uniwersytetu Szczecińskiego z dnia 13 marca 2020 r. w sprawie określenia procedur przeciwdziałania rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-2 wśród społeczności akademickiej Uniwersytetu Szczecińskiego i ustawę z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020 r. poz. 374) ustalam tryb postępowania i zasady wykonywania pracy zdalnej dla pracowników Uniwersytetu Szczecińskiego, w czasie zawieszenia zajęć dydaktycznych:
- Nauczyciele akademiccy wykonują prace, w trybie zdalnym na zasadach i trybie określonym w Zarządzeniu Rektora nr 34/2020 z dnia 16.03.2020r.
- Pracownicy obsługi i administracji, poprzez swoich bezpośrednich przełożonych, mogą występować (w zależności od podległości służbowej) do Rektora, Prorektorów (w podległych sobie jednostkach organizacyjnych) lub Kanclerza o zgodę na wykonywanie swoich obowiązków w trybie pracy zdalnej. O sposobie wykonywania pracy zdalnej pracownika, tzn. o jej częstotliwości oraz okresie jej trwania decyduje bezpośredni przełożony. Bezpośredni przełożony również ustala w trybie roboczym odpowiedni grafik dla wszystkich podwładnych i informuje o nim podległych pracowników.
- W ramach zasad ustalania dyżurów pracy zdalnej należy zabezpieczyć minimalną ilość pracowników na stanowiskach wymagających fizycznej obecności w miejscu pracy. Stanowiska te mogą być obsadzane rotacyjnie przez wszystkich pracowników danej jednostki organizacyjnej.
- W ustalaniu grafików pracy zdalnej należy zachować równomierny rozkład dyżurów pomiędzy osobami oddelegowanymi do wykonywania obowiązków zawodowych zdalnie, a pozostającymi fizycznie w miejscu pracy.
- Wniosek o ustalenie pracy zdalnej, wraz ze zgodą bezpośredniego przełożonego oraz propozycją organizacji pracy przedmiotowej jednostki wysyłany jest w formie skanu pisma (w formacie PDF) wyłącznie drogą mailową na adres: koronawirus@usz.edu.pl
- Biuro Rektora, po otrzymaniu wniosku na adres koronawirus@usz.edu.pl, uzyskuje zgodę Rektora, Prorektorów (w podległych sobie jednostkach organizacyjnych) oraz Kanclerza na pracę zdalną i informuje kadry oraz wnioskującą jednostkę organizacyjną o decyzji.
- Rektor, Prorektorzy (w podległych sobie jednostkach organizacyjnych) oraz Kanclerz z własnej inicjatywy mogą polecić każdemu podległemu sobie pracownikowi wykonywanie pracy zdalnej.
- Czas pracy zdalnej nie może przekroczyć jednorazowo 14 dni dla każdego pracownika.
- Pracownicy administracji nie przyjmują interesantów. Prosimy wszystkich zainteresowanych o kontakt telefoniczny i mailowy.
- Wstęp do budynków Uniwersytetu Szczecińskiego od dnia 17 marca 2020r. mają wyłącznie osoby tam pracujące.
- W komunikacji wewnątrz Uniwersytetu Szczecińskiego proszę o wykorzystywanie korespondencji mailowej i kontaktów telefonicznych i w miarę możliwości unikanie kontaktów bezpośrednich w relacjach z innymi pracownikami.
- Zasady wskazane w pkt 2-8 nie dotyczą stanowisk pracy, gdzie obecność fizyczna pracownika na stanowisku pracy jest niezbędna.